آمادگی نروژ برای کمک به نابودی تسلیحات شیمیایی سوریه

آمادگی نروژ برای کمک به نابودی تسلیحات شیمیایی سوریه

دولت نروژ آمادگی خود را برای ارائه کمک مالی و لجستیکی برای امحای تسلیحات شیمیایی سوریه اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه روسیاالیوم، منابع نروژی از آمادگی اسلو برای ارائه کمکهای لجستیکی و مالی به سازمان ملل و سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی با هدف کمک به نابودی تسلیحات شیمیایی سوریه خبر دادند.

این منابع اعلام کردند: دولت نروژ آمادگی خود را برای دادن کشتی غیر جنگی برای انتقال سلاح شیمیایی سوریه به هر مکانی که قرار باشد سلاح شیمیایی سوریه در آنجا نابود شود و نیز اعزام ناوجنگی و کمکهای مالی به ارزش ده میلیون دلار برای کمک به موفقیت ماموریت سازمان ملل و سازمان منع گسترش سلاح شیمایی اعلام کرده است.

نروژ با نابودی سلاحهای شیمیایی سوریه در خاک خود مخالفت کرده بود.

از سوی دیگر منابع وابسته به سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی در سوریه از اتخاذ گامهایی از سوی این سازمان درباره امحای تسلیحات شیمیایی سوریه پس از نشست شورای اجرایی این سازمان در اواسط ماه جاری میلادی خبر دادند و افزوند: در شرایط عادی و صلح، نابودی سلاح شیمیایی در خاک کشور دارنده سلاح شیمیایی ممکن است، اما در سوریه در حال حاضر شرایط کاملا متفاوت است و گزینه های متعددی باید مورد بررسی قرار گیرد.

این در حالی است که تیرانا پایتخت آلبانی روز گذشته در اعتراض به احتمال نابودی تسلیحات شیمیایی در آن شاهد تظاهراتی بود.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با حمل پلاکاردهایی اعلام کردند: ما مخالف نابودی تسلیحات شیمیایی در آلبانی هستیم و می خواهیم که نفس بکشیم نه اینکه گاز شیمیایی استشمام کنیم.

برخی منابع از تلاشها و گفتگوهای آمریکا با آلبانی، فرانسه و بلژیک برای کمک به نابودی تسلیحات شیمیایی سوریه در خاک این کشورها خبر دادند.

کد خبر 2175290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha